Alf Prøysen

3.trinn har jobbet med Alf Prøysen i flere uker og vi har også vært så heldige å få besøke Prøysenhuset og Prøysenstua.

I morgen skal elevene ha kultursamling for småtrinnet og på mandag er det sommeravslutning. Da skal de fortelle om Prøysen og hans liv, og de skal synge flere av sangene hans. Elevene har også lagd en utstilling med ulike ting de har jobbet med gjennom disse ukene.

Under kommer noen bilder fra utstillingen:

Dette har vært et morsomt prosjekt og elevene gleder seg til å vise frem i morgen.

Prøysen – utstilling

Vi har hatt Prøysen som tema på 3.trinn og det endte i en utstilling og underholdning for resten av skolen og for de foresatte på sommeravslutningen.

På forestillingen hadde vi ulike sanger, vi dramatiserte Skinnvotten, leste dikt av Prøysen og danset til Sønnavindsvalsen.

Under kommer noe av det vi hadde med på utstillingen:

I tillegg lagde elevene Bolla pinnsvin i flere varianter, hadde faktaplakater om Prøysen, skrev sanger med penskrift, hele trinnet var med å illustrerte eventyret om Geitekillingen som skulle telle til ti og mye mer.

Prøysen

3.trinn har satt opp en forestilling hvor temaet var Alf Prøysen. De hadde både skuespill og sang. I tillegg lagde de en vandreutstilling hvor de viste frem ulike ting og aktiviteter de hadde jobbet med/lagd i perioden. Forestillingen og utstillingen foregikk utendørs i ettermiddag og elevene var superflinke. Det er veldig gøy og rørende å se at elevene gjennomfører det de har øvd på så bra. Under kommer noen bilder fra utstillingen:

 

Denne bildekrusellen krever javaskript.