Andre trinn har jobbet med symmetri på ulike måter. Under kommer noen eksempler:

De har også lagd symmetribilder med julenissen:



Andre trinn har jobbet med symmetri på ulike måter. Under kommer noen eksempler:

De har også lagd symmetribilder med julenissen:



Elevene elsker Rampenissen. Her kommer en liten titt på noe av det han har gjort hittil:






I dag har elevene pyntet juletrærne og stjernene de lagde forrige uke.



Moro å se hvor kreative de er og hvor fine resultatene ble.

Elevene gleder seg masse og den store snakkisen er hva han kommer til å finne på i år.



2.trinn har lagd nissehoder. De klipte ut lue og limte på dusk, deretter rev de papir som de brukte til skjegg. Til slutt lagde de nese som ble limt på.
Elevene er kjempestolte over resultatet sitt. Nissene ble kjempesøte.
2.trinn har jobbet tverrfaglig med verdensrommet og lært massevis. Dette har vært veldig spennende, både for elever og lærere.
Neste uke skal vi ha kultursamling for resten av skolen. Elevene skal synge og bruke ulike rytmeinstrumenter til Sangen om planetene, de skal vise hva de har jobbet med og fortelle om de ulike planetene og de har lagd en kjempefin utstilling som alle skal få se på.
Uka etter er foresatte bedt på vinterfrokost, og da skal elevene vise frem det samme for dem.
Under kommer noe av det elevene har jobbet med:














I dag hadde hele skolen Mattedag.
Før lunsj hadde vi stasjoner med fadderne, dette var veldig gøy. På min stasjon jobbet gruppene med magiske tre-og firkanter. Opplegget fant jeg matematikk.org.



Oppgavene var fine å tilpasse til de ulike gruppene. Jeg kunne gi hint underveis til de som stod fast, og utvide til de som trengte flere utfordringer. Alle fikk til og opplevde mestring underveis.
Etter lunsj hadde jeg en stasjon ute hvor vi brukte hundrerruta. Da hadde vi først 10-vennstafett. Deretter brukte vi den til å øve på ener- og tierplass, addisjon og subtraksjon, f.eks still deg på ett tall med seks på enerplassen, still deg på ett tall med fire på tierplassen, gå til tallet som er 10 mer, gå til tallet som er det dobbelte, osv.. En morsom aktivitet hvor elevene fikk øvd masse samtidig som de var i bevegelse.

Jeg satte igjen en liten overraskelse til trinnest Halloween-fest på skolen.

Vi jobber med tiere, enere og sortering av tall.
Dagens aktivitet på 2.trinn:
-alle elevene fikk utdelt 5 postit-lapper
-de skulle kaste en terning som skulle bestemme sifferet på ener- og tierplass. Til slutt hadde de ett tosifret tall på alle fem lappene
-deretter skulle de sortere sine tall i stigende rekkefølge
-så skulle de gå sammen med læringspartner og sortere alle ti lappene i stigende rekkefølge
-til slutt valgte alle en lapp hver som de tok med seg i samling. Disse brukte vi til å lage en tallinje hvor vi snakket om enere, tiere, forskjellen på tallene, osv.



Elevene har lagd litt pynt til Halloween:


